20 Oct 2017

17 Stradali su kablovi

Vezak vezla Adem-kada,
mlada nevjesta,
na čardaku, na visoku,
kraj džam-pendžera.
Sav je đerđef pokapala
gorkim suzama.
                                       28. oktobar 1994.
Njoj dolazi mlad Omere,
mlađi djevere:
„Šta je tebi, Adem-kado,
mlada nevjesto? 
I dosad si vezak vezla,
nisi plakala!“

„Prođi me se mlad Omere,
mladi djevere.
Tvoja majka, dobra žena,
o zlu govori,
da ja ljubim mlad Omera,
mladog djevera;
a Bog znade, i ti znadeš,
nije istina!“




Ne znam, sve mi se čak doimalo pomalo nestvarnim. Pedeset sedam je dana kako je naš bataljon ovdje. Toliko je prošlo otkako se pričalo tek o odlasku grupe za Goražde, kasnije o samoj operaciji. Dvadeset dana poslije nas su stigli i ovi iz Fočanskog bataljona, odnosno nekim drugima smjene, ili čak i nove jedinice.
U svakom slučaju osjećam da mi bilježimo rekord. Neprijekidnog boravka na liniji. Koji prekidamo ovako.

Možda, vjerovatno su Sajo i ostali u pravu. Čak i ovi iz drugog bataljona.
Ipak, siguran sam da Zuhdija nije kriv. Zbog njega smo trebali izdržati još nekoliko dana. Ovako, on je jedini platio ceh.
Logorom kruži priča o onome što se dešavalo na sastanku. Tačnije, onome što je trebao biti taj nekakav sastanak.
Nisu ponijeli pištolj s dopola napunjenim šaržerom, ali jesu spremna usta. Da se brane od nezasluženih kritika.
Ovaj put Zuhdija nije zatekao baš onako kao u Trnovu, nije bilo pijanke i mezeta, ali opet se zaboravilo sve što je prethodilo. Prvi smo ovdje izašli, u prvome naletu nismo otišli dokle je bilo potrebno, isključivo zbog vodiča, na kraju smo ipak mi ti koji smo odbranili i ovo malo Treskavice. Zaslužili smo barem malo odmora, i poštovanja. Odmor smo uzeli sami, poštovanja se odričemo...
Zuhdija, iz svega odlazi najponosnije. Od početka je s nama, do kraja ostao ispred. Nije dozvolio da sluša pogrdne riječi o nama.
A nije bilo načina da oni slušaju njegove argumente. Na kraju su stradali nekakvi kablovi od radio-veze. Potrgao ih je Zuhdija, da smiri sebe. Da izbjegne nešto i mnogo gore.
Stradaće i on. Nema sumnje da je kucana naredba o njegovome razriješenju.
Ponosan se vratio u logor, i sam počeo pakovati stvari. Nek su spremne, a svejedno mu je kuda će s njima.
Znam da bi najrađe ostao tu s nama, ali drugi se pitaju. Kojima je nebriga ko je koliko u pravu, bitno je da su oni ti koji odlučuju. Tačnije, koji su odlučili.
Mogu li se odluke promijeniti? Mogu, neke. Ova sigurno neće. Donijeli su je oni koji jedini imaju moć.
Da je normalno, odnosno moralno, Zuhdiju ne bi smjenjivali. Da je barem polunormalno, i nas bi se pitalo.
Glavom mi je prostrujalo svašta nešta, pa i to da krenem za Zuhdijom. S njim. Od čega nema ništa, gdje će njega gurnuti tu vjerovatno za mene nema mjesta.
Pomišljao sam i o kakvoj peticiji. Ali ni od nje nema ništa, s obzirom da je nema ko potpisati.
Opet dođoh do toga, da i naše krivnje ima. Nismo trebali onako otići...
Zaustavljam misli. Da ne bismo imali svoj dio krivice, jesmo li trebali dalje trpiti?
Odustajem od razmišljanja. Besciljno lutam Gluhačom, čekam da mi se samo kaže šta slijedi s nama koji smo ostali.
Nisam dugo lutao, čekao. Haber je brzo došao.
Apsurdno je bilo, čovjeka koji je pred ovu ofanzivu poslat nama, zbog nas smijeniti. A da apsurd bude kompletiran, skupa s naredbom o Zuhdijinoj smjeni otkucane su i dozvole o odsustvu. Cijele naše brigade.



    Treskavica, plato
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...