23 Nov 2017

30 Čekah par sekundi

Lipa konja, daj u koga;
iz čela mu sunce sjaše,
a iz grive misečina,
iz kopita kamen kreše, 
iz druge munja meće.

Ja povedoh vrana konja
kroz Marine lipe dvore.
Ali Mara večerala,
ognjen-vatru zapretala,
sjajnu sviću ugasila,
staklen pendžer zakovala.
                               26. decembar 1994.
A ja stajah, popostajah.
Konja noge zaboliše,
mene drimci samoriše,
a ja rekoh konju momu:
„Vrisni, konjic, dobro moje,
probudi mi Maru moju!“

Vrisnu konjic, Mara skoči;
Skoči Mara gologlava,
gologlava bez jagluka,
gola, bosa, bez papuča,
raspasana bez pojasa.




Očekivane, najavljivane promjene oblika i namjene brigade, ne mogu baš da nas se ne tiču. Nezadovoljstvo nismo ni do sada skrivali, ipak je ono suzbijano tom stalnom željom, težnjom da je najbitnije da kao brigada opstajemo, s onim ljudima koji i hoće biti u njenom sastavu. I nadom, da će se vremenom i odnos prema njoj popravljati. Nešto tiša su povremena protivljenja na ono što se dešava unutra. Tiha su, jer i ona dolaze iz želja, tačnije različitih mišljenja kako bi nešto moglo biti bolje.
Sjetim se povremeno i donekle komičnih situacija, kada smo u Kerleta Lukama Lato i ja nekoliko puta, zbog ličnih nezadovoljstava, napuštali dužnosti. Komičnih, jer smo tako predavali onom drugome, odnosno kasnije ponovo preuzimali.

Otkako smo s brigadnim artiljercima, bilo koja nezadovoljstva ne idu dotle. Sitnijih prijepirki uvijek bude, no one uvijek završe nekim zajedničkim rješenjem. Koliko god da gode pohvale na sam rad, koje se sve češće čuju, meni su još draže one što ne dopiru daleko. Sloga, jedinstvo, jaranstvo, riječi su koje se ovdje ne govore, nego žive. Usudio bih se dodati i to, kada nam je teže tada smo složniji, jedinstveniji.
Ne znamo ša se sve dešavalo na pješadijskoj liniji tokom posljednjih četničkih napada, tek čujemo kako je nešto od toga prouzrokovalo i neke male svađe. Cijela priča do nas još nije doprla, Ešef Podrug nije želio mnogo o tome da priča, tako ni da ga se o tome dodatno pita.
Da može, najradije bi ostao na tome da je i on samo jedan u nizu unutarbrigadnih promjena koje su u toku. I on je, kao i rođeni mu brat Lutvo, po specijalnosti artiljerac, već je jednom bio među nama, tu mu je dakako i mjesto.
Novi preustroji su povukli i neke poteze koji se ne odnose samo na ljudstvo. Napuštajući svoj vod Ešef je ostavio puškomitraljez. Vjerovao je da pripada vodu, još se sjećao tih nekih ranijih pravila kako takva naoružanja ne trebaju artiljerijskim jedinicama. Ali, sva pravila počivaju na okolnostima.
Prema nekima naš položaj ne bi trebao biti gdje je, na mjestu koje ne isključuje opcije diverzantskih upada četnika. Kako će se slične situacije ponavljati, kako u brigadi trenutno možebiti ima više puškomitraljeza nego spremnih da ih nose, to je odlučeno da se Ešefu vrati njegov. Kako on trenutno nije tu, i pošto se četnici od jutros nisu oglašavali, a s obzirom da je osvanuo i prilično ugodan dan to sam prihvatio lično obaviti taj zadatak.

                            ***
Prošetao sam se fino. Vrijeme je bilo ugodno, prtina široka i utabana.
U povratku, ne mnogo daleko od Šljemena bio sam iznenađen ugledavši zeca. Stajao je na sred prtine, krupan, rekao bih kao stvoren za lovačke priče. I sivkasta boja je dobro došla, bolje nego bijela, jer se trebao jasno razlikovati od snijega.
Gleda zec u mene, ja u njega. Sjetih se onoga što neki dan pričaše, skoro pomislih kako je ovo taj zec, kako ga onaj pištoljem nije ni ubio. Potom sebi govorim da ne može biti tako, da ovaj mora biti i malo viši. I već zamišljam kako će ostali biti zadovoljni nenadanom večerom, ali i malo razočarani što je to baš meni uspjelo.
Pod utiskom one priče pokušavam biti miran. Smeta mi Ešefov puškomitraljez, koji nosih „o leđima“, ali koristim zbunjenost zeca.
Skidam puškomitraljez i lagano ga poturam kraj noge. Još laganije podižem svoju pušku, i nišanim. Udaljenost ne može biti ni pedeset metara, zec krupan toliko da ga nišan skoro pokriva.
Čujem svoje disanje, čini mi se da čujem i njegovo. Na momenat mi ga je žao, ali kontam da mu je bilo suđeno da se ovako sretne sa mnom.
Čekah par sekundi, s nadom da će se možda dozvati i pobjeći. Kada se to nije desilo, sasvim lagano i mirno stišćem obarač.
Sklanjam pušku. Uzdahnuh. Zec nepomično stoji. Biće da sam zgodio gdje je i najbolje, te da je lahko ispustio dušu. Osjetih i neko olakšanje.
Uzimam puškomitraljez, i pobjednički prilazim zecu. Ostaje mi još da ga uzmem za uši, i požurim ostalima. Ja ga sigurno neću priklati, ako je i to nužno.
Nije! Kada bijah na par koraka do zeca desi se ono što mišljah da se ne može više dogoditi. Zec se naglo trznuo, i u skokovima je već nestajao niz šumu. Na mjestu gdje je on bio ostali su tragovi njegovih šapa, ne i krvi.
Ne tražih po snijegu gdje je moj metak završio. Nije ni važno, činjenica je da sam promašio. Koliko sam bio blizu zeca, koliko je on krupan bio, sve to ide, skupa sa mojim promašajem, u ovu priču. Koju razmišljah da li i da pričam.
Ipak ću morati objasniti ispaljenje metka, koje se na Šljemenima dakako moralo čuti...


                              Crno jezero, padine Ilijaša
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...