19 Feb 2017

60 Ni više, ni manje

Vezla gaće tanahna Fatima,
vezak vezla pod kulom tanahnom,
na orlove i na sokolove,
na pauke i na gorske vuke;
Na učkuru gdje se gaće vezuju,
tu navezla dva pašina sina,
a povrh njih dva sokola siva.
                                     21. oktobar 1993.
Tuda prođe Dautović Meho,
na dorinu, konju od mejdana:
„Bog na pomoć, moja lijepa Fate,
jesu li te gaće na prodaju?“

„Nijesu moje gaće na prodaju,
neg su moje gaće za oklada:
Ko se može sa mnom okladiti,
i podobar oklad ostaviti;
Ja ću gaće navezene –
Ko će moći prenoćiti uza me,
bez micanja i bez obrtanja!?“




Večeras sam odlučio pokazati i nekoliko fazona iz svog repertoara. Sem nekoliko običnih, s kartama, izveo sam i par zanimljivijih.
Najprije sam lagao o svojoj bioenergiji u rukama. Tvrdio sam da niko ne može izdržati glavom naslonjenom na sto, dok ja kraj njega kucnem tri puta. Samir se ponudio provjeriti... Smijeh je počeo čim su shvatili da sam s drugim udarcem završio, odnosno da bi Samir do sutra morao čekati da kucnem treći put!
Potom sam lagao i o svojoj moći čitanja misli. Sve kuharice su bile voljne provjeriti, i sve su bile iznenađene da sam pogodio brojeve koje su zamislile, makar i pomoću šest „magičnih tablica“. Nakon kraćeg ubjeđivanja otkrio sam kako nema nikakve magije, da je sve samo čista, najobičnija matematika...

Ipak, moj adut je bio fazon „ispijanja vode na daljinu“.
-          Eh, ovaj fazon neću otkriti tako lahko. Zapravo, pokazaću vam da sam u stanju popiti vodu, iz one tamo prostorije. Znači, nasućemo čašu punu vode, vi ostajete ovdje, pokraj čaše, a ja odoh tamo. A, s Almom se kladim: Kada se nakon pet minuta vratim, u čaši neće više biti vode!
-          To ne mere biti. Takav fazon ne postoji – Fehima je kao navraćala Almu da prihvati okladu.
-          Ali, hajde mi reci, što se sa mnom kladiš? – Almu je još nešto zanimalo.
-          Zato, jer su tvoje ruke na moju glavu sasule deset litara vode. Ja nisam riječ kazo... A tebe strah jedne čaše!
-          A, u šta bi se, kao kladili? – nakon kraćeg negodovanja, Alma poče popuštati pred nagovaranjima ostalih.
-          Ja se, inače, ne volim kladiti. A kada to već činim, držim se starih, „drevnih“ pravila: Pobjednik od poraženog zahtijeva što god želi!
-          To ne dolazi u obzir! Ni ja se ne volim kladiti, pogotovo ne „u ćoravo“. Ko zna šta ti sve možeš da tražiš!? – Alma, sada i uz podršku Indire i Enise, ponovo poče da zanovijeta.
-          Ako ti ne smiješ, ja ću se kladiti – Fehima opet stade na moju stranu – ja znam da on nije takav, da nije bezobrazan, da neće tražiti ništa... A i šta će ti biti ako te poljubi!?
-          Bravo, Fehima! Ja mogu i s tobom se kladiti – zastah namjerno petnaestak sekundi, prateći promjenu na Alminom licu  pa kada dobijem tražiću da nagovoriš Almu da me poljubi. Ja vjerujem da ona neće dati tvoga obraza...

Čaša je donešena. Ali, dok sam je ja polahko i pažljivo punio, Alma je promijenila mišljenje.
-          Ja se kladim, samo pazi: Može se desiti da me zuvijek izgubiš! – pristala je, na sebi svojstven način.

Pogledah je. Govorila je kao da je već imam, kao da se već zabavljamo. A svih ovih dana drugu priču priča...
-          Bar mi iza prozorčeta neće biti dosadno, smišljaću šta da ištem – pomislih u sebi, pa naglas dodah – Evo svjedoka, da te niko nije tjerao da prihvatiš okladu.
-          Znam ja da je i ovo neki štos, da ćeš ti dobiti okladu – Alma se pokaza ne samo nepovjerljivom, nego i mudrom – ali, eto, da vidimo koliko si bezobrazan... I, požuri, nemoj da nas Ramiz nađe sve ovdje, da se zajebavamo, da ništa ne radimo...

Prelazeći u trpezariju, osjećah kako one sve pilje u onu čašu. Kao da su povjerovale u čudo.
-          Šta vam je, đe će otud da popije vodu – Indira to, i naivno otkri.
-          Znamo to... Ali ne mogu da skontam – Fehima se pokaza kao jedina koja ozbiljno razmišlja o folu – ovdje nije imo kad ništa spremiti, sve smo gledale, jedino kad se vrati...

Brojao sam sekunde, minute, nadajući se da će im biti nedovoljno da skuže, i sve pokvare. Jer, već sam imao ideju za dobijenu okladu.
U jednom sam trenutku kroz prozorčić provirio glavu, da ih malo zbunim, dobijem na vremenu, ali i osmjehnem se tome da su njihovi pogledi još uvijek čekali da se voda počne sama piti...
-          Almi je najbolje da traži da nam dva dana pereš suđe – Enisa, čak uopšte nije više razmišljala o folu.
-          Malo je to. Ona je zahtjevnija. Jedino mi je sreća što ću ja dobiti okladu!

Po isteku dogovorenog vremena, pobjednički ulijećem u kuhinju.
-          Eto, dobio sam okladu! Ali, mogu li prvo saznati šta bi Alma tražila od mene, da je kojim slučajem ona dobila?
-          Smislila bih ja nešto... Nego, daj nam reci šta je fol, pa da se mi fatamo posla!
-          Reći ću... Ono što i tražim, jeste da učiniš ti meni što bi ti od mene tražila!
-          Eto, ja bih tražila da mi daš šta ti hoćeš...
-          Super. Eto, daj mi nešta, šta hoćeš, šta imaš, šta ti nije žao...
-          Ama, de ti nama prvo reci šta je bilo s vodom. A vi se kasnije kusurajte! – Fehima je ostala najradoznalija.
-          S vodom? Pa, ništa. Ništa nije ni trebalo da bude! Jesam li se kladio da, kad se vratim, u čaši neće biti “više“ vode!? I, eto, nema više, kao ni manje, nego tačno koliko sam i nasuo!

Malo će se proćaskati o folu. Jednima se dopao, drugima manje.
A to vrijeme je Alma iskoristila i da zaokruži cijelu priču. Na komadiću papira je nacrtala jedno srce.
-          Uvijek si želio moje srce – pružajući mi papir, pogledom najavi da ima nešto i za dodati – a jednog dana, ako Bog da, dobiješ i pravo. Ako budeš dobar i fin ko što si sad... I, ako bude sudbine!

Ako bude sudbine. Zvuči još uvijek okrutno, ali sam sad barem siguran u iskrenost. Kada riječi nisu sasvim jasne, pogled kaže više...


Gacko
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...