11 Apr 2017

29 Da li, i kako odustati

Molila se žuta dunja,
toj lijepoj Đul-Halimi:
„Đul-Halima, dođi bona,
rodne grane oberi mi!“
                                            2. januar 1994.
„Neću, neću, dabogda se
sva od roda salomila,
što si meni sa granama
malen sokak zaklonila!

Sad ne mogu vidjet dragog,
kroz te tvoje puste grane,
kad projaše na doratu
i pogleda milo na me!“




Još je vladalo veselo raspoloženje. Opet mi se činilo da ovdje pripadam, da sam išao u Deževice na dva mjeseca a ne ovdje došao na nekoliko dana.
Razlika je jedino bila u srcu. Alme nema, dobio sam neke informacije, nove nade, nove želje. Adresa je lahka za zapamtiti, ne bi trebala biti ni teška za pronaći. Prilike da je potražim će biti, ako ja to budem još želio.
Alme nema, a zbog nje sam dolazio. Zbog nje sam stvorio prijateljstvo s Munjom, obećavši držati i do toga prijateljstva. Obećavši, ali ne sasvim iskreno. Da je tako osjetim, jer se kolebam, razmišljam da li, i kako odustati.

Ne govorim nikome o tome, pa uglavnom pogrešno ciljaju moju zamišljenost, vjerujući kako je Alma jedini uzrok. A opet, meni djeluje da sam ih ja tek ponovo podsjetio na nju, da su se oni već obikli bez nje.
Javi se i osjećaj kako je nekima, možda, drago što je otišla. Jedna od njih je Amela. Tačno je da ja svoje simpatije prema njoj nisam baš preglasno iskazivao, ali ih nisam ni krio, barem ne od Samira Mahmutovića. A u ratu je svako mjesto malo, svaka je priča zanimljiva, pa me ne čudi da Samir nije znao ćutati. Niti da je sve preko samo par jezika stiglo i do njenih ušiju. Jedan slučajan susret otkrije mnogo toga.
Želio sam najprije popraviti raspoloženje. Do tada taj će mi susret makar poslužiti da mi manje mučno bude slušati Munjino ubjeđivanje da odemo u Zukinu bazu. Mufu se čak i dopalo, ponovo se i sam angažovao. Nabavio je ime onoga kome se trebamo javiti, i reći da nas je preporučio Fifa.
Nisam ja mijenjao svoje razmišljanje ali je Munja bio više nego molećiv. Iako su nas isti razlozi pokrenuli, različiti ishodi su nas dočekali. S tim da se on sada suočavao s onime što sam ja iskusio još prije dva mjeseca. Djevojka zbog koje je došao mogla bi već za koji dan put Hrasnice.
Morao sam ga shvatiti, te na kraju i pristati. Ali sam zatražio da malo promijenimo plan. Prvo sam podsjetio na Raštelicu, te izrazio svoju želju da umjesto kod Zuke pokušamo kod Čedinih vukova. Zapravo, da posjetimo i jedne i druge. Vidimo kakve su situacije tamo, porazgovaramo s ljudima, a onda ćemo se vratiti, otići u Deževice, održati obećanje oko ove jedne smjene, gore o svemu još jednom porazmisliti, i svako za sebe donijeti konačnu odluku. Ne baš oduševljeno, Munja pristade.

                                   ***
Baza u Donjoj Drežnici bijaše drukčija nego je zamišljasmo. Cijela je jedinica smještena u nekoliko kuća, koje su pritom izmješane s onima u koje su se naselile izbjeglice. Uopšte ne liči na kasarnu, ne daje predstavu organizovane, strogo uvojničene jedinice, kakav je inače glas bije. Što više mami nego odbija.
Dojmu je doprinosilo i što je najveći dio bio odsutan, neki na novogodišnjim dopustima, drugi na nekim drugim zadatcima.
Mi smo potrefili na grupu bacačlija, ali među kojima ne bi Hasa, Sevdinog sina. On je bio na položaju.
Mrzovoljno su nas i uputili kući gdje bismo trebali naći čovjeka koji nam je preporučen, kojemu bismo se trebali javiti u vezi našeg prihvata. Tamo smo još mrzovoljnije dočekani, s informacijom kako nije tu i da ga neće biti nekoliko dana.
I dok je Munja pesimistički gledao na sve, ja osjećah da je ovo samo poruka sudbine. I ma kako glupo bilo radovao sam se činjenicom da smo ružno dočekani.
Predomislio sam se i oko posjete Vukovima. Realno sam pretpostavio da je situacija slična, a dodao kako bi još jedna ovakva posjeta samo mogla negativno utjecati pri donošenju konačne odluke.
Munja je bijesno gunđao, vrtio glavom, ispravljajući me da je on odluku već donio, da je samo stvar hoće li ga prihvatiti. Naglasio je da ni ne očekuje neki ugođaj, da se i javlja da bi ratovao, ali i da želi kad već ratuje imati i neki adekvatniji podstrek. Objasnio je to riječima da u Fočanskoj samo možemo više ratovati, a gore nam biti.
Tako različito gledanje na istu stvar ne može a ne probuditi sumnje. Ja se počeh plašiti da ću nazad u Deževice, a Munja da će otuda sam.



Donja Drežnica
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...