24 Jul 2017

57 Ušljiva vrela

Čije je ono djevojče,
što no rano rani na vodu,
što no nosi fesić nad okom?
    Nanule joj čine ripa, rapa, rap,
dukati joj zveče cinga, canga, cang!

Ono je moje djevojče,
što no rano rani na vodu,
što no nosi fesić nad okom!
    Nanule joj čine ripa, rapa, rap,
dukati joj zveče cinga, canga, cang!
                      2/3. oktobar 1994.
Dva oka ko dva ugljena,
a lica bijela, rumena,
a usta mala, medena!
Nanule joj čine ripa, rapa, rap,
    dukati joj zveče cinga, canga, cang!

Moje je oči gledale,
moje je ruke grlile,
a moje usne ljubile!
    Nanule joj čine ripa, rapa, rap,
dukati joj zveče cinga, canga, cang!




Noć je donosila neizvjesnost. Koja je potiskivala žeđ, a vraćala sjećanja na Trebević, i Proskok. Jednom su Bešovića lagali da su nas ostali pratili, da ostanemo gdje smo stigli, drugi put su sve nas lagali da nam je smjena krenula, samo što nije stigla. Bešović nije nasjeo na jasne laži, ali je izvlačenje jedinice izveo ćutke. Na Proskoku smo predugo vjerovali, preskupo platili to vjerovanje, nije nam se dalo ćutke povući...
Sada nismo gdje smo trebali biti, nismo sigurni da nas lažu o položajima ostalih, ali jesmo u svoju tešku situaciju. Zbog koje je Zuhdija i tražio odobrenje za izvlačenje, i zbog koje je riješen da ga izvede bez obzira na protivljenja pretpostavljenih.
U tome je razlika, Zuhdija ne ćuti, jednostavno obavještava šta će činiti s padom mraka.

I ta vijest je na vrijeme otišla i Komandi, ali i našom cijelom linijom. Sve je do detalja isplanirano, počev od oslanjanja na naše izviđače pa do načina kako ćemo se prikupljati i formiravati kolonu.
Mislim i da neke mudrosti mnogo nismo ni trebali, puno više će nam trebati sreće.
Put kojim smo došli, i jedini je kojim možemo početi izvlačenje. Već ranije je poslato osiguranje koje je javilo da sve izgleda tiho, čisto.
A dalje, dalje ćemo s jednom izmjenom. Koju su usaglasili Tito, Krnjo i Džomba. I to je ona najpovoljnija opcija. Na sve druge, moramo sve vrijeme biti spremni.
Ta najveća razlika u odnosu na dolazak je činjenica da ćetnici znaju za nas. Još smo mi noć ranije znali gdje njih nema, a sada ih može biti bilo gdje.

                           ***
S tim i takvim nijetom smo i krenuli, uzdati se i vjerovati grupi koja je preuzela odgovornost vodiča. Uzdati se i vjerovati da ni četnicima nije stalo do borbe noću, ali i biti na oprezu ako do toga ipak dođe.
Jedna od razlika, u ovome trenutku ne toliko bitnih, tiče se Seda i mene, nama će biti barem fizički puno lakše. Procijenio sam kako je glupost nositi samu cijev šesetke, samim tim i mine, te uz saglasnost i prisustvo Šefedina Peza to sve sklonio u jednu manju vrtačicu nedaleko od one snježne.
Minobacač sam odbacio, ali razmišljam o nečemu drugome. Odsutnost predosjećaja. Ili je ovo onaj loši?
U sve se uklopi i Osa Sadiković, koji me ponovo podsjeti na Trebević. Iako nismo prebrzo išli, niti su oni puno zaostajali, nekoliko puta me skoro molio da ih ne ostavimo. Razlog, i ovaj tempo je za njegove ljude bio pojak, morao ih je požurivati. Ukoliko bismo mi ubrzali to bi bio veliki problem. Koji ne znam kako bih riješio iako sam Osi obećao da ih neću ostavljati.
Često razmijenim par riječi s Osom, uglavnom potvrđujući kako je, za sada, sve u redu. Pri čemu razmišljanja zadržavam za sebe. Možda je problem sa šesetkom, zapravo bio rješenje ovoga problema. A možda ovo Osi služi da obojica što manje mislimo na mogući susret s četnicima...
Ni vrijeme nam nema namjeru biti saveznik. Vidljivost je taman, ali s drukčijom tendencijom. Čini se kako se sprema vjetrovita oluja, koju već osjećamo na otvorenijim dijelovima, a koja uvijek može prijeći i u nešto gore.
Tačno je da bismo mi odmah pristali da se nebo otvori čime hoće, samo da ne naiđemo na četnike. Ali šta ako dođe prvo jedno, zaustavi nas negdje, a kasnije dođe ovo drugo?

                                ***
Sumorna razmišljanja bivaju prekinuta u trenutku kada naiđosmo kraj nečega što je ličilo na jezero, močvaru, a što čuh da neko predstavi kao Ušljiva vrela. To je ta izmjena puta u odnosu na dolazak, a koja nam je tako trebala.
Tako, da odjednom u potpunosti zaboravismo gdje smo. Na cijelome svijetu su samo postojali mi, naša žeđ i ova močvara. I sasvim su uzaludna bila upozoravanja da budemo tihi, da nećemo žuriti, da ćemo tu i odmoriti. Jednostavno, svi smo htjeli odmah se napiti vode.
Što je bilo uzrokom scene koju vjerovatno ne bismo gledali da nije mraka. Bez ikakvog razumijevanja, reda, kako koji prilazismo tako se saginjasmo i pismo, neko sipajući u čuturicu neko iz ruku. Pri tome smo prolazili one što dođoše malo ranije, a nas su prolazili koji dolaziše iza.
O tome smo, mislim svi razmišljali ali niko nije komentarisao. Voda je voda, mokra, hladna, neophodna. I bez okusa i mirisa. Bar bi trebala biti.
Sem tog neosjetnog, vodenog, Ušljiva vrela imaju i miris močvare, ali i onaj po kojemu su dobila ime. Kada se tek počne piti još je i podnošljivo, ali po prestanku stižu reakcije iz stomaka.
Moj osjećaj je da sam pojeo žive žabe pohovane muljem. Ali kako god da je gadno - nije gadnije od žeđi!
Takvom smo se vodom napojili, dopunili čuturice, i za toliko raspoloženiji nastavili dalje.
Za onoliko koliko je voda bila gadna pomjereni su i oni drugi osjećaji. O vodičima više ne razmišljamo, vjerujemo im i slijedimo ih. Četnici su stvar sudbine, bude li ih popucaćemo se. Vrijeme također, kako god okrenulo prilagodit ćemo mu se, podnijeti ga.
Stomaci, kuhljanja u njima, ipak su stvar bila našeg izbora. Žeđ se mogla ugasiti i s gutljajem-dva, i oni koji su to znali i uradili - sada puno lakše idu. Tu se, kod nas drugih, javlja podsvijest, snaga naše volje. Izdržat ćemo i mi.
Da to bude što prije otvaramo usta, vjetrimo grlo i stomak...

                                 ***
Ako su Ušljiva vrela bila ono što je ekspresno, barem na neko vrijeme, zaboravu mi dalo onaj nezaboravni ručak, sigurno da ne bih volio da se desi nešto što će ubrzati i njihov zaborav.
A nije isključeno. Još se nije ništa dogodilo, ili to bar mi na začelju ne znamo
Uglavnom, stali smo. Ne onako kako se stoji kada hoćemo odmarati, nego kao kad je izvidnica nešto primijetila.


                                             Ušljiva vrela
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...