18 Mar 2017

6 Nismo svi isti

Kulu gradi Ljuboviću mladi,
prema kuli age Hasan-age.

Gledala ga s pendžera Zlatija,
đuzel šćerka age Hasan-age.
                            6. novembar 1993.
Gledala je, pa je govorila:
„Ja kršna li momka za gledanja.

Kad je danju vaki za gledanje,
ja kakav je noću za ljubljenje?!“




Narednih će nekoliko dana prolaziti u zaživljavanju novog bataljona, i iščekivanju na šta će sve na kraju izaći. Vrijeme će se popunjavati na razne načine, od igranja pokera do obilazaka i pretraga onih par kuća u kojima niko ne stanuje.
Bez para i viška cigareta, s kojima bih se zanimao za poker, zadovoljio sam se jednim brzim obilaskom nekih kuća, iz kojeg sam donio mnogo starih sportskih novina „Tempo“. Što je značilo da neću mnogo brinuti kako dalje popunjavati slobodno vrijeme.
Bio sam jedan od onih koji se nije puno bavio tim glavnim problemom, kojeg nije mnogo zanimalo kako će se funkcije dijeliti. U ovim vremenima pametnije je zadovoljavati se malim.

A nama, iskreno, po mnogo čemu nikada nije bilo bolje. Bolje i gladniji, ako oko glave ne zvižde meci i granate, a tada je ponajmanje bitno ko komanduje.
Neka dešavanja su ipak zahtijevala da razmišljam o njima. Samira sam brzo zaboravio, ali me čudilo postavljenje Saja Čorba za komandira vezista. Ja sam u njemu uvijek gledao samo diverzanta.
Često se u narodu čuje kako nismo svi isti. Također, da je i bolje tako.
A obično polazimo od sebe. Ja sam priliku da uđem u Komandu bataljona imao još u Dragomilićima. Odbio sam. Uz svoje obrazloženje, artiljerac sam i prirodno je da to i budem, gdje sam najkorisniji.
Tek sada i osjećam kako sam bio u pravu. Onda je biti personalac u bataljonu izgledalo kao nagrada, dočim mi je sada drago što nisam u koži Murata Fulurije. Bataljon kuburi s ljudstvom, ovi iznad nas su i dalje gluhi na naše zahtjeve vraćanja odbjeglih, nije nimalo lahko vagati koja su mjesta potrebnija za popuniti, kao ni kime. Ne znam kakav bi moj stav bio po pitanju Samira, ali sam siguran da se ne bih složio s novom dužnosti Saja.
Do sada nisam znao za njegovu želju da bude članom Komande bataljona. Mada je u svemu bilo smisla, sjećam se kako je još u našem selu zagovarao ideju o pravljenju mini-centrale kojom bismo obezbijedili struju za slučaj da elektrovod bude oštećen. Tada je spriječen samo činjenicom da nije imao dovoljno potrebnog materijala.
Sada je osjetio priliku da svoje, za nas - utopijske namjere konačno sprovede u djelo. U djelo, kojim će se s pravom ponositi.
Mislim da ga je ta ideja odvela u Komandu. Prethodno je samo vidio da je u susjednoj Dusini nešto slično već napravljeno. S tim da je to tamo svedeno na pojedinačno postavljanje dinama s bicikala, čime je svako domaćinstvo imalo makar po jednu sijalicu. Neki su uz to uspjeli ostvariti dovoljno jak pritisak i za rad kasetofona.
A svi su se i dodatno zabavljali. Napravili su privatne i primitivne telefone, s jednom posebno interesantnom posebnošću, kad neko „zavrti“ - „zvoni“ kod svakoga. Tako da se „traženi“ prozivao glasom, određenom šifrom.
Sve je ličilo na igru i zabavu, ali ne i bez konkretne svrhe. Makar se to sastojalo samo u tome da je tim telefonima naručivana muzika, od onih koji su imali dovoljno struje. Prozoveš, naručiš kasetu, i slušaš...
Ono što po nas nije bilo povoljno, dinama se teško moglo više naći. I dok je Komanda još pregovarala s Dusinjanima oko izuzimanja nekoliko ih, Sajo je bio brži. Rječica koja je prolazila kroz Deževice bila je slobodna, imala je potrebnu snagu, samo je trebalo odrediti najpogodnije mjesto, te napraviti odgovarajući propeler. Radovi su krenuli odmah, i brzo su napredovali.
To je Saja uvelo u Komandu, a meni pružilo priliku da se u vezi toga i našalim. Pričao sam okolo kako je Sajo našem bataljonu istovremeno ponudio dvije stvari: izgubili smo dobrog diverzanta, a istovremeno dobili - lošeg komandira veze.
Nije mi prvi put da lično prosuđujem, a ranija iskustva me tjeraju da brzo prekinem s tim. Isto sam govorio i kada su Musa, poslije Ćuza, išli na dužnosti komandanata. A oni su ih obavljali bolje od mnogih, bolje nego to neke vojne doktrine podrazumijevaju, usljed čega su obojica teško ranjena.
Sajo je i s ovim prvim što je uradio, centralom koja je proradila i zadovoljava sve potrebe Komande bataljona, već opravdao postavljenje na novu dužnost. Umjesto da u dnevnik upišem svoj sud o njemu kao komandiru vezista, podsjetiću na već naučeno - da u ratu glava uglavnom služi da se izgubi ili sačuva, dok su osjećanja ono čime svi razmišljamo. A kako god ko od nas razmišljao, na kraju dođe do onoga što mu je suđeno.
Suvišnim je slutiti, odnosno razvagivati osjećanja nekoga drugog.


Deževice, vrelo sv.Jakova
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...