6 Jun 2024

III - 46 / O svim brigama

 Krala konja od momka djevojka.

Krala ga je od jutra do mraka,

ukrala ga oko zaranaka.

 

Momče traži doru debeloga,

tjera traga tamo i ovamo,

dok dotjera do Novog Pazara.

 

Al' djevojka vodu preplovila,

i odvela doru debeloga,

i odn'jela sivoga sokola.

 

Konja daje za dobra junaka,

a sokola za oči junačke!

 

 

Po mnogo čemu sam ovaj povratak zamišljao drugačijim. Ne mogu reći da prihvat nije dobro osmišljen, organizovan, svi s tovarima odmah dobijaju upute kamo da idu. Znalo se da će se brašno, uz nešto i druge hrane, smještati u magacin kuhinje, a pripremljeni su i objekti za minobacače i topove, i drugo kolektivno naoružanje, dok su par konja na kojima su dotjerana sanitetska, i nešto sredstava veze, također saznali svoj pravac.

Ipak se, ponajviše zbog noći, stvaraju gužve. Koje meni i nisu prijale. Vidio sam da nemam potrebe pomagati oko otovara minobacača i topova, a i Mufo se mudro povukao. On je, razočaran činjenicom da među logističarima koji su noćas na zadatku nema Šaćira Lugušića, odmah očima sijekao mrak u pravcu njegove kolibe, mrzovoljno prihvatavši tišinu koja je od nje dopirala.

Mrzovoljnost neće trajati, sad nam i jeste najvažnije iskoristiti ostatak noći za pravo, opuštenije spavanje. Ne sumnjamo da među pristiglima ima onih koji bi pozitivno odgovorili na zamolbu da kod njih prenoćimo, ipak se Mufo odavno ponaša kao da je Šaćirova koliba zapravo i naša. Uvjeren je i da neće biti teško probuditi njega, ili Remziju, trebalo je još samo da sačekamo, odnosno požurimo i Aliju.


Ja i nisam žurio. Jedini sam koji nije nikamo upućen, a nije mi se tek tako rastajalo s Lijevim Krilom. Ako Mufo ima domaćinski osjećaj spram Šaćirovoj kolibi, takve osjećaje ja dijelim s konjem kojeg dovedoh ovdje.

Odbio sam Mufov savjet da se ni time ne zamaram, znam koliko je u pravu ali ima nešto što smatram obavezom da učinim. Htio sam prijaviti oštećen kolan, zbog čega sam ipak prošetao do najbrojnije grupe, gdje se brašno istovaralo. Uspio sam u gužvi doći do jednog od momaka, koji uze predah da me sasluša, nakon čega odmahnu rukom. Te i on reče da o ničemu od svega toga ne trebam brinuti. Važno je da ću predati samar, oni stoje na gomili, pa neka pazi ko sljedeći bude trebao zaduživati. Nije niko slijep da ne vidi oštećen kolan. Isto važi i za konja. S ostalima će na ispašu, bez samara, pa dok je rane, vjerovatno ga niko neće ni koristiti.

Samo sam jednom pomilovao Lijevo Krilo, svjestan kako je pitanje da li ću ga više ikada vidjeti. Možda je i bolje, neka ga pamtim po ovom druženju.

 

***

Nakon što nam se i Alija pridružio, ni ja više nisam mogao vrdati. Ostavih Lijevo Krilo u mraku, u masi ostalih konja, pomirljivo slijedeći Mufa i Aliju.

Šaćir je bio meka sna, ljubav prema životinjama, posebno prema konjima, razvila je kod njega posebno čulo. Nije mogao da ne čuje kako je stotinjak konja ušlo u logor, za Mufa je bio siguran da je u njihovoj pratnji, vatrica je već bila naložena, metnuta voda za okrjepljenje, „kahvom“ od pšenice i cikorije, koja u nedostatku prave ima barem bojom i gustoćom prednost u odnosu na bilo kakav čaj. Logično, budan je i Remzija, na drugom kraju ognjišta se podgrijava čorba.

To što smo, uz Mufa, u kolibu ušli i Alija i ja, nije u osnovi mijenjalo ništa, osim što se pri svjetlosti fenjera iscrtavalo više vedrine. Ne mogu sada da razmišljam, od vremena kada je Šaćir ispratio svoje i mi se doselili ovdje, možda smo tek par noći svi bili na okupu. Alija i ja smo tome najviše krivi, dugo nas nije bilo.

Najvažnije je da se živo, i naravno da smo zdravi, za ostalo ćemo se uvijek uspijevati nekako snaći. To je razlog vedrom raspoloženju, zamišljam da će sutra uvečer jedno jagnje da ga i nadogradi, a računam da ćemo imati slobodan dan pa nije sad ni žuriti sa spavanjem.

Tema za razgovor uvijek ima, ove tmurnije se brzo prelaze. Naglasili smo, svako svoje probleme, Mufo kako je ostavljen, ja ono što se izdešavalo s mojim konjem. Šačir se smijuljio, ne podrugljivo na te naše probleme, on je imao neki svoj vječiti smješak, osjetilo se sada u njemu dovoljno saosjećanja, razumijevanja, ali i sugestije kako se na probleme koji na kraju ne ostave posljedice treba odnositi, upravo tako, sa osmjehom.

Nije Šačir puno pričao ni o trenutnom stanju na Trebovoj, Mufo je nas ranije ukratko upoznao, a ako je u međuvremenu i bilo kakvih problema Šaćir je njih već zaboravio. Zapravo je imao poseban način i da obrazloži takvo svoje držanje, a što se meni izuzetno dopalo, riješio sam tih par rečenica ujutro unijeti obavezno u dnevnik. Naglasio je kako je Major taj koji razmišlja o svim brigama, naše je samo da slušamo šta nam se naređuje. Pojasnio je to na primjerima konvoja, gdje se mi brinemo jedino kad smo mi u njima, Major svaki put. Dodao je i kako mi vodimo više bitaka, osim onih s četnicima, tu su i ove sa snabdijevanjem, odnosno s vremenom. Već se priča kako ćemo po brašno organizovati više konvoja nego što smo za izvlačenje civila. Major zna da i pauza mora biti, odnosno kako je ovo zadatak koji treba raditi u talasima.

Šačir nije bio rječit orator, ali se znao držati suštine. Ko je propustio neke detalje nema potrebe ni da se osvrće na njih.

Imao sam ja mnogo pripremljenih pitanja ali će ostati nepostavljena, ćutke prihvatam kako je Šaćir u pravu, ovo je vrijeme kad jučer ne postoji, samo danas i sutra. I prošlost, onaj dio vrijedan pamćenja. Sutra će jagnje na ražanj, a dok ne pozaspimo prepričavat ćemo, podsjećati se na lijepa, prošla vremena i događaje.



pašnjaci na Trebovoj


Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...