11 Jul 2024

IV - 4 / Želja jača od njega

Porasla je vita jela,

vita visoka,

pod njom sjedi mladi Mujo

s majkom Ajkunom.

 

Iznad njih se tice viju,

sitno žubore.

Čuješ majko, čuješ Ajko,

što tice zbore?

                                                

Tice zbore, i govore

da se ženim ja.

„Žen' se Mujo, žen' se sinko,

željela te ja!“

 

„Ne kun' majko, ne kun' Ajko,

šalim ti se ja!“

„Šalio se, žalio se,

moj ti blagoslov!“

 

 

Zaim je sjedio prekriženih nogu, na koljenima je nastavio listati tablice gađanja.

Ja sam odabrao mali brežuljčić, kako bih u poluusturenom položaju i poluzatvorenih očiju sređivao svoje misli. Još se mučim da današnji dan pripišem stvarnosti. Ni dva mjeseca još nisu prošla od kako računam da je za mene rat zaozbiljno počeo a toliko toga je u njih stalo.

Praznih ruku sam izašao iz sela, takav išao u Vrbnicu i Borač, lutao oko Zelengore, još jednom po okolnim brdima, čak silazio u Trošanj i vratio se, s posuđenom puškom bio nekoliko dana u Basarićima i na Arapovu grobu, a onda ponovo praznih ruku, a i stomaka, pet dana se probijao do Bjelašnice i Igmana kako bih konačno imao svoju pušku. Još jedan, nešto kraći put, kako bismo imali i nešto lake artiljerije. I evo, sad sam tu, i s puškom i uz artiljeriju.


Sabirajući sve ove misli računam da bih trebao biti apsolutno miran, računam i da je jučerašnja nervoza potrta pričom o Hamdu, noćašnji san nije nagoviještavao sumnje koje pokazivaše Ahmo i Zaim. Pitam se imam li razlog da potpadam pod njihove sumnje. Odgovaram sebi još jednim osvrtanjem na priču o Hamdu Kovaču. Ako i postoje sumnje, mi se moramo snaći i prevazići ih.

Ostavljam na trenutak svoje misli, gledam u Zaima. Stičem dojam da već uprazno lista tablice, da je to njegov način borbe sa slutnjama, način na koji on čeka da se nešto konačno počne događati, a s obzirom kako se za ovo vrijeme nije ni pomjerio.

Petnaest minuta je prošlo od tada.

-          Idemo! – Krnjo nas nije iznenadio – gađaćemo livadu iznad Popova Mosta!

-          Bilo koju!? – ovako sam zatražio da bude određeniji.

-          Daj mi tu kartu – kao da je to i čekao – ja ću ti tačno reći...

 

Nisam znao koliko njegovom topografskom znanju možemo vjerovati. Ali tome, nisam dao da me sikira. Svakako sam siguran da ćemo mi preostali dio posla obaviti bez greške.

Iznenadio me brzinom. Nebitno je li od Majora ili nekog drugog stigao naučiti čitati kartu, ili je samo dobro upratio gdje mu je Sutko prstom pokazao, pa je sad pred nama izigravao stručnjaka, tek - mi smo dobili cilj.

I dok se on istom hitrinom vraćao nazad, ja sam već ležao iznad karte. Ovo je Zaim prepustio meni, što sam ja smatrao i poštenim, prvi dio posla je on obavio.

Iako ja njega nisam, on mene jeste provjerio. Ionako nam se nije previše žurilo, više smo željeli biti što precizniji. A sve nije ni trajalo duže od dvije minute.

Došao je i taj momenat. Kako su Latovi već bili potpuno spremni, mogao sam odmah i izdiktirati elemente do kojih smo došli.

-          Uglomjer... – mada sam bio uvjeren da nismo pogriješili, glas mi je, razumljivo, malo drhtao.

-          Uglomjer! – Lato je ponavljao, a u njegovom glasu nije bilo ni malo nesigurnosti, što će i meni pomoći da u daljnjem radu i sam budem sigurniji.

-          Dvadeset devet - dvadeset dva!

-          Dvadeset devet - dvadeset dva!

-          Daljinar...

-          Daljinar!

-          Osam - dvadeset devet!

-          Osam - dvadeset devet!

-          Punjenje : četvrto!

-          Punjenje : četvrto!

 

Zaim i ja smo stojeći pratili njihov rad. Možda je ovo bio i presudan momenat kad su sve naše sumnje iščezle. Nisu izgledali kao neko kome je ovo prvi, ili drugi put da nešto ovako rade zajedno.

-          Odjeljenje spremno! – Lato je, vrlo brzo, potvrdio to što smo i mi vidjeli.

-          Ako ste sve provjerili, palite – Ahmu je, što je mene opet začudilo, glas djelomično podrhtavao, mada sam to sad pripisivao samo uzbuđenju od trenutka koji će uslijediti, nikako od sumnji koje bi kod njega mogle biti još tako prisutne.

-          Jesmo – Lato je držao sigurnost – ali, ako hoćete, možete i vi provjeriti.

-          Mi nećemo – ja sam se držao pravila po kojem svako treba da radi i odgovara za svoj posao, odnosno da se mi računači ne trebamo miješati u njihov, kao što ni oni nisu u naš dio zadatka.

-          Vjerujem ti, samo kažem – Ahmo je ovim pokazivao kako je i njemu odgovornost ono što mu je u ovom času, ipak, najvažnije – ako ste i 'bismilu' proučili, nemamo više šta čekati.

 

Lato je još jednom kratko prišao minobacaču, a zatim se još glasnije i sigurnije svima obratio:

-          Odmaknite se što dalje, i začepite uši, radi detonacije, ja za deset sekundi povlačim konopac!

 

Još dok smo se u logoru pakovali, on zamoli da prvu minu lično ispali. Ne iz razloga što sumnja u bilo koga, zna da je to posao jednog od poslužilaca, ali je ta želja jača od njega. Zauzvrat se već nudi da sve ostale ispaljuju drugi, prema željama ili dužnosti, ali samo da prva bude njegova.

Ta želja je bila toliko jaka i vidljiva, da bi veliki grijeh bio bilo koga ko bi pokušao da mu je uskrati.

 

                                  

    ***

Prolomila se snažna eksplozija. Snažnija nego je iko od nas i mislio da bi mogla biti.

-          Šta je ovo, sunce mu poljubim... Ala zagrmlje – Ahmo je to prvi i iskazao, pokazujući još kako je i njemu, konačno, pao posljednji kamen sa srca.

-          Uh! – Lato se prvi nadovezao – zaboravio sam kako ovo zvuči!

-          Oni na Igmanu, meščini, nisu ovako – Ahmo nastavi sabirati utiske.

-          To je zbog zraka... Milo i minobacačima što su ovdje došli... – krenuli su i komentari ostalih.

-          Vjerujte – Lato prekida komentare, pošto je završio s vrhunjenjem libela – ovo je čudo, alaj smo ga dobro ukopali, libele se nisu skoro ni pomakle.


nišanska sprava za minobacač


Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...